דלג לתוכן המרכזי
צור קשר

יחסי ציבור לעורכי דין

העבודה מול המדיה מורכבת משלושה חלקים מרכזיים, אותם יש לקדם במקביל: 

  1. ליווי שוטף של עסקאות, כתבי תביעה, כתבי הגנה, החלטות, תכתובות טרם הגשת תביעות וכו', הנוגעות לפעילות המשרד ומעניינות את הציבור.
    דיווח על הופעת עורכי דין מהמשרד בכנסים מקצועיים, הרצאות, ליווי גופים בעסקאות, ליווי מו"מ, דיווח על פעילות למען הקהילה, פרסום שמות של חברות או לקוחות חדשים ששכרו את שירותי המשרד (ככל שניתן), הודעות על הצטרפות עורכי דין למשרד ועוד.
     
  2. ייזום תגובות ומאמרים לתקשורת היומית ולעיתונות מקצועית בנושאים בהם המשרד מתמחה, קידום כתבות על נושאים שהמשרד מעורב בהם.
    כדאי לפחות אחת לשבועיים-שלושה שאחד מעורכי הדין יכתוב מאמר מקצועי ומלומד.
    ניתן להעניק טיפים ועצות משפטיות למדורי משפט, צרכנות פיננסית, קריירה וכו'. מעקב אחר פרסומים בתחומים הנוגעים למשרד ויצירת תגובות מהירות בנושא. 
    הפעילות היזומה תהיה צמודה ככל האפשר לאקטואליה ותכלול כאמור, פרסומים בעיתונות הכתובה, עלייה לתוכניות אקטואליה ברדיו, השתתפות בתוכנית טלוויזיה מתאימה וכו'. 
     
  3. הפניית העיתונות אל המשרד לקבל חוות דעת מקצועיות בנושאים ובכתבות שהתקשורת יוזמת.

 

חשיבות יחסי ציבור לעורכי דין

עורכי דין כבר מזמן הפכו להיות חלק אינטגרלי מהתקשורת: אין כמעט ידיעה או כתבה בתחומי הכלכלה, הצרכנות, הנדל"ן, שוק ההון וכו' שלא מעורבת בה פעילות משפטית אותה מוביל משרד עורכי דין. עורכי דין נוטים לראות דברים בעיניים משפטיות, ולרוב מפספסים את העניין התקשורתי. כך יוצא שהישגים בזירה המשפטית, מפוספסים בגזרה התקשורתית, כיוון שאין יד מכוונת שתדע לשווק את ההישג נכון. ההישג הזה יכול להיות בדמות תביעה מעניינת, פסק דין חשוב, פשרה, טיפול בעסקה, וכו'. כאן בדיוק נכנס איש יחסי הציבור, שיודע לתרגם את הטיפול המשפטי לידיעה עיתונאית ראויה ומעניינת. 

אין זה סוד שריבוי עורכי הדין בשנים האחרונות, הפך את המקצוע לתחרותי מאוד. לא תמיד עורך הדין המקצועי והטוב הוא זה שמכיר את המטרייה, אלא זה שהתקשורת כותבת עליו. ובעידן הנוכחי, עורכי הדין כבר לא יכולים לסמוך על יד הגורל או על חריצותם של העיתונאים. עיתונאי מתמודד היום עם מאות מיילים ביום ואין לו זמן ויכולת לסנן את הידיעות הטובות והמעניינות. איש יחסי הציבור, שמכיר את עבודת העיתונות ועובד מול העיתונאים יום יום ושעה שעה, יודע לאיזה עיתונאי לשלוח את הידיעה, מתי לשלוח אותה וכיצד לייצר בה עניין. לא פעם ידיעה טובה מתפקששת, רק כי נשלחה בצורה לא נכונה (תביעה או פס"ד של 40 עמודים ללא הסבר) לעיתונאי הלא נכון....
 
בבוא עורך הדין לבחור משרד יח"צ, עליו לדעת שישנם משרדים המתמחים בליווי משרדי עורכי דין. הדיוק כמו שלא נלך לרופא עיניים כאשר כואבת לנו הברך, רק בשל העובדה שהוא רופא, כך גם לא נבחר במשרד יח"צ המטפל באופנה. על עורך הדין לבדוק מיהם לקוחות המשרד, מה נסיונו מול התקשורת, אילו הישגים הביא ללקוחותיו, ומה ההמלצות שניתן לקבל עליו. שיחה קצרה עם לקוחות ועיתונאים רלוונטיים, תתן לכם תמונה נכונה לגבי המשרד לו אתם מעוניינים להעניק את מושכות היח"צ. 

אבל לבחור במשרד היח"צ הנכון עבורכם הוא רק חלק מהעבודה. כעת צריך לדעת לגבש גם תוכנית עבודה נכונה עבור משרדכם. אין יח"צ למשרד בתחום הליטיגציה, דומה ליח"צ עבור משרד העוסק במיסוי או בשוק ההון. על מנת שאיש היח"צ ילמד ויכיר לעומק את פעילות המשרד, יש לקיים ישיבות, לייצר נושאים למאמרים ולכתבות וליזום כל העת. איש יח"צ טוב צריך לדעת ליזום ולייצר עבורכם כל הזמן ולא להסתפק רק בחומרים שתשלחו אליו.

יח"צ לעורכי דין