שיווק עורכי דין באינטרנט: קידום בגוגל לא מספיק

עורכי דין כבר מזמן גילו את השיווק ברשתות החברתיות, אבל רבים מהם עדיין נמנעים מלהיכנס לפעילות באינטרנט בגלל חוסר הבנה, חוסר מודעות או חשש שלא יהיה להם זמן ויידע לנהל את זה נכון. 


הרשתות החברתיות, ופייסבוק בראשן, נתפסות ככלי פחות חשוב או פחות רציני בהשוואה לאתר אינטרנט, שתדמיתו מכובדת יותר. ובכן, אתר אינטרנט לא מספיק כיום, וכאשר רוצים לבנות מותג נכון, חייבים לקחת בחשבון גם את הרשתות החברתיות. 


האם שאלתם את עצמכם, מה מגלים אודותיכם כאשר עושים עליכם חיפוש בגוגל? האם קופצות כתבות עליכם, מעבר לכתובת שלכם? האם התוצאות הן לשביעות רצונכם? ואולי בכלל אין שום מופע למעט אתר סטטי ולא מעודכן שפתחתם לפני שנים רק כדי לצאת ידי חובה…


כמה אנשים כבר נחשפים לאייטם יח"צ שאתם מעלים באתר שלכם (סריקת (PDF של כתבה שפורסמה עליכם פעם בגלובס, דה מרקר או כלכליסט? האם מרבית הלקוחות שלכם מגיעים אליכם דרך האתר או מהמלצות אחרות?

מיתוג עו"ד ברשת 

המיתוג האישי, הוא אחד הדברים החשובים ביותר לכל נותן שירותים. הוא חלק ניכר מהמוניטין שלכם . בעולמנו היום, "מומחה" הוא כבר לא רק מי שמנצח בבתי המשפט, או סוגר עסקאות טובות ללקוח, אלא מי שמופיע בתקשורת כמומחה בתחומו. כאשר מדובר בעורך דין שאין לו כמעט אזכורים, יכול הדבר להוות מכה קשה למוניטין המקצועי. חשבו על כך: עורכי דין משקיעים שעות רבות וכסף בקידום SEO (Search Engine Optimization) על מילות מפתח תחרותיות כדי להגיע לקהל היעד, אבל בדרך הם מזניחים את השיווק והמיתוג שלהם ברשת. עדיף היה לו לפחות היו מאזנים בין ייצור תוכן והעלתו לרשתות החברתיות ולאתרי החדשות בעזרת יועצי תקשורת ואנשי יח"צ. 


עורכי דין המשקיעים רק בקידום אורגני או ממומן, אבל מתעלמים מאתרי החדשות או הרשתות החברתיות, מפסידים פעמיים:

  • הם מקודמים, אך לא משיגים אמינות פרסומית, שהרי ההמלצה הכי טובה היא שמישהו אחר כותב על ההישגים שלכם (YNET, וואלה, גלובס, דה מרקר) 
     
  • הם מקבלים נוכחות רק בזירה של גוגל אבל לא משאירים "טביעות אצבע" של פועלם המקצועי בשום צורה.

נמחיש זאת באמצעות דוגמא: אם אני מחפש עו"ד שעוסק בתחום תאונות דרכים, אני אכתוב בגוגל "עורך דין תאונות דרכים" ובמקביל אשאל את הקרובים אלי האם הם יכולים להמליץ לי על עו"ד שהם מכירים שעוסק בתחום. אבל אני לא ארצה לקרוא רק מודעה ממומנת אלא גם ארצה לראות כתבות על תביעות שהגיש, פסקי דין שניצח וכו'. וכיוון שהנחתום לא מעיד על עיסתו, ההמלצה הטובה ביותר היא כתבה שנכתבה על ידי אתר אינטרנט אוביקטיבי. 


לסיכום, אם אתם לא פעילים ברשת ולא מייצרים תוכן יזום, אתם פשוט לא נחשפים לקהל לקוחות פוטנציאלים. שהרי לבנות על כתבה ספורדית ששמכם הוזכר בה לפני 3-4 שנים, זה כמו למצוא מחט בערימת שחת.

יחסי ציבור לעורכי דין 

לדברי דוד מנור, בעל משרד ליעוץ תקשורת ויחסי ציבור המתמחה בליווי משרדי עו"ד, "בעידן בו התקשורת שולטת כמעט על כל תחומי חיינו ומעצבת את דעת הקהל, אין לאפשר ליד המקרה לטפל בידיעה הקשורה אליכם. טיפול נכון, פנייה עיתונאית מקצועית, הידיעה לאיזה עיתון ו/או עיתונאי למסור ידיעה, חשיבה יצירתית והיכרות מאזן הכוחות בתקשורת – עושים את ההבדל, ומגשימים את המטרה לשמה נועדו יחסי הציבור.

ליחסי הציבור מספר מטרות, ישירות ועקיפות:

  • מיצוב ושמירה על מעמדו של המשרד כמומחה בתחומים השונים.
  • יצירת מצב בו המשרד מתוקשר על בסיס שוטף ללא אינטרוולים גדולים בין פרסום אחד למשנהו.
  • שימת דגש על הבידול של המשרד ממשרדים אחרים – מה יש לי להציע שלאחרים אין.
  • פנייה למגזר העסקי וללקוחות פוטנציאליים על ידי פרסומים נכונים בעיתונות הכלכלית, בעיתוני נישה שמגיעים לקהל יעד וכדו.
  • חיזוק תדמיתו של המשרד בקרב הלקוחות הקיימים – הלקוחות חשים שהם נמצאים בידיים טובות, כאשר המשרד שמייצג אותם מופיע בתקשורת ומסתמן כמקצועי ביותר. 

תמהיל השיווק הנכון למשרדי עורכי דין, ראוי שיהיה כזה (ההיקף תלוי בתקציב וזמן פעילות מוקצב לנושא):
1.    אתר עוגן תדמיתי, מעודכן, מעוצב, הסוקר את שירותי המשרד, מספר אודותיו, מפנה לכתבות ואזכורים ולמאמרים מקצועיים.
2.    עמוד פייסבוק.
3.    בלוג מקצועי בצד האתר.
4.    פרופיל לינקדאין ו/או עמוד לינקדאין של המשרד כולו.
5.    פייסבוק

מאמרים נוספים:

דילוג לתוכן