דלג לתוכן המרכזי
צור קשר

יתרונות יח"צ על פרסום "רגיל" לעורכי דין

בעולם הדיגיטלי היום, כל אחד יודע את המשמעות של יחסי ציבור טובים, כמו גם אסטרטגיות שיווק ופרסום מוצלחות. דעת הקהל של היום נקבעת בעיקר בזכות המדיות השונות, מאמרי הדעה המגוונים הקיימים ברשת, וכמובן מדיות חברתיות המעלות על סדר היום את האירועים החשובים. לכן כל בעל עסק וכל בעל מקצוע עצמאי, יודע ומבין את החשיבות העצומה של יחסי ציבור טובים. משרד יחסי ציבור איכותי ומקצועי, יכול בקלות יחסית לשרברב את שמו של בעל העסק לכתבות השונות, לפרסם את תמונתו ולהציג את ההישגים וההצלחות המקצועיים שלו. המטרה כאן היא להדהד בתודעת הציבור ללא הרף, אך יש צורך להתאים את הפנייה אל הקהל המתאים. בחירה של האוכלוסייה המתאימה וצורת ההגשה שתהיה הכי אפקטיבית עבור העסק של הלקוח – אלו הנקודות החשובות שכל איש יחסי ציבור חייב להרהר עליהן. לעומת הפרסום ה"רגיל" המאפשר לפרסם תמונה של בעל העסק באחד העיתונים או ליצור שלט חוצות באיילון, משרד יחסי הציבור משתמש בטכניקות עדינות יותר ויעילות יותר. המטרה כאן היא לייצר לבעל העסק מוניטין של אדם מקצועי ומיומן באמצעות הצגת ההצלחות המקצועיות שלו, דבר היוצר אמינות בקרב הלקוחות הפוטנציאלים. לעומת זאת, פרסום "רגיל" לרוב יוצר תחושה לא אמינה עבור הלקוח, המעדיף להאמין כי הוא בוחר את בעל המקצוע מסיבות מקצועיות בלבד.

האם עורכי דין יכולים להשתמש בשירותי יח"צ?

בעבר עורכי דין לא נהגו להתהדר בפרסום הישגיהם המשפטיים באמצעות איש יחסי ציבור, היות והדבר היה פחות מקובל. משרדים גדולים וחברות רציניות נהגו להסתיר את שיתוף הפעולה בינם לבין משרדי יח"צ. בעולם המודרני היום כל עורך דין המעוניין להעלות את אחוז החשיפה שלו ללקוחות חדשים, חייב להיעזר באיש יחסי ציבור על מנת להצליח במשימה בצורה האפקטיבית ביותר. קיימות מגבלות של ככלי הפרסומות החלות על כלל עורכי הדין בישראל, מטעם לשכת עורכי הדין. מגבלות אלו מונעות למעשה פרסום ישיר של עורך הדין, אך אין מניעה לפרסם מידע מקצועי לגבי פסקי דין ודעות שונות הרלוונטיות למצב האקטואליה בארץ. כתוצאה מכך, יותר ויותר עורכי דין פונים לאנשי יח"צ על מנת לנצל את התקשורת לטובתם. חשוב לציין כי כללי הפרסומת מאפשרים להעסיק יחצ"ן חיצוני אשר יעביר לתקשורת את כל המידע הרלוונטי שיאפשר לפרסם את הישגיו של עורך הדין בצורה האפקטיבית והמקצועית ביותר. כל עורך דין חייב לזכור את חובתו להדריך את איש היח"צ לגבי מגבלות האתיקה שעליו לשמור, כגון שמירת סודיות הלקוח. איש יח"צ טוב ידע להגיש את המידע לציבור בצורה שתדגיש את הטיפול המקצועי בתיק המדובר, ללא דברי שבח מיותרים. הגשה זו תבטיח את המקצועיות של הידיעה ויגרמו לציבור להעריך את הפן המקצועי של עורך הדין המדובר.

לסיכום, אין כל צל של ספק כי בעולם המודרני דעת הקהל מושפעת רבות מטכניקות של פרסום, שיווק ויחסי ציבור. אך לעומת הפרסום הישיר, היתרונות של יחסי ציבור הינם הרבה יותר משמעותיים. מדובר בביסוס המוניטין של הלקוח בתור מומחה בתחומו, ביסוס זה נעשה בשיטות עדינות יותר הנטמעות בתודעת הציבור. אין מדובר כאן בפרסומת הדוחפת את המידע בכוח, אלא במגוון רחב של מאמרים וידיעות המציגות את ההישגים וההצלחות המקצועיים של הלקוח. מעבר לכך, חשוב לזכור כי ציבור עורכי הדין למשל אינם רשאים להשתמש בפרסום על מנת לשווק את עצמם, ולכן במקרים אלו קיימת חשיבות עצומה לעבודה עם איש יח"צ מקצועי ומנוסה. רק איש יח"צ יוכל להגדיל את החשיפה שלכם בצורה האפקטיבית ביותר.