דלג לתוכן המרכזי
צור קשר

איש יחסי ציבור לעורכי דין – חובה לקבלת חשיפה

כיום ניתן למצוא בשוק מספר עצום של עורכי דין שונים, המתמחים בתחומי משפט שונים ובעלי וותק וניסיון מגוונים בתחום.
לכן, אדם המחפש עורך דין על מנת שייצג אותו, עלול להתקשות בבחירה בין עורכי הדין השונים. למעשה, רוב הסיכויים הם שאותו האדם יבחר את העורך הדין ה'מומחה' בתחום, בהתאם למאמרים שונים שהוא פרסם ולהתייחסויות השונות של התקשורת לגביו. על מנת להגיע לנקודה הזאת שבה עורך הדין מוזכר בתקשורת לעיתים תכופות וההישגים המשפטיים שלו זוכים לחשיפה רחבה, יש צורך להיעזר באיש יחסי ציבור אמין ומקצועי. ללא עזרתו של איש יחסי ציבור, גם עורך הדין המקצועי והמוצלח ביותר יישאר בתחתית הסולם, היות והציבור לא ישמע עליו כלל. היום המשמעות של חשיפה כלל ארצית היא עצומה לכל עורך דין, ללא קשר לתחום ההתמחות שלו. עורך דין שלא מוזכר בתקשורת או במדיות החברתיות השונות, יישאר לנצח עם קהל לקוחות מצומצם וללא המוניטין הטוב שמגיע לו. אך איש יחסי ציבור מקצועי ומנוסה בתחום עורכי הדין, ידע למקם את ההישגים המשפטיים של עורך הדין בפסגת הידיעות התקשורתיות וידע לתת לו את הקרדיט המגיע לו.

מה כדאי לדעת על משרד יחסי ציבור המתמחה בעורכי דין

כיום ניתן לראות עליה משמעותית בכמות משרדי היח"צ השונים הקמים בארץ, היות והתקשורת והמדיה החברתית מהווים חלק מהותי מדעת הקהל. לכן, כל עורך דין המעוניין לזכות בחשיפה רחבה יותר ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלו, חייב לעבוד עם איש יחסי ציבור שידאג למקם את שמו ואת הישגיו המשפטיים במדיות השונות.

חשוב לציין כי לא כל משרד יחסי ציבור ידע לתת את המענה המתאים לעורכי הדין, היות ומדובר בתחום צר יחסית הדורש ידע מעמיק בתחום המשפט. לכן, מומלץ לבחור לעבוד אך ורק עם משרד יחסי ציבור המתמחה בעורכי דין, משרד זה יכיר את כל ההתנהלות המשפטית וידע כיצד ומתי להכניס ידיעות מתאימות לתקשורת.

יש צורך להתאים בין המצב האקטואלי במדינה, לבין סוג הידיעות והמאמרים שאיש היח"צ מפרסם, דבר הדורש ראש קריאטיבי בשילוב עם הבנה עמוקה של עולם המשפט. איש יח"צ טוב יכיר את כל הכתבים והעיתונאים העוסקים בתחום, והוא ידע להעביר להם את המידע הנכון בזמן הנכון. חשוב לציין כי טיימינג טוב חשוב כמעט כמו צורת ההגשה של הידיעה, איש יח"צ לא מקצועי ולא מנוסה, עלול להעביר לכתב פסק דין שלם הכולל 60 עמודים. רוב הסיכויים הם שהכתב העסוק לא יטרח כלל לעיין בפסק הדין, אלא יעבור הלאה לשגרת יומו העמוס. אך איש יח"צ טוב ידע להעביר לכתב סיכום מתומצת של פסק הדין, תוך דגש על העברה פיקנטית ומעניינת של הנושא. דבר זה יעלה משמעותית את הסיכוי כי הכתב יעלה את הידיעה, ובכך יגרום לפרסום שמו ותמונתו של עורך הדין במדיות השונות. לקוח פוטנציאלי המחפש עורך דין בתחום מסוים, יתקל בידיעה הזאת וידיעות נוספות המפורסמות לגבי אותו עורך הדין ומבליטות את הישגיו המשפטיים. כתוצאה מכך, אותו לקוח פוטנציאלי יבין כי מדובר במומחה בתחום, וייצור עמו קשר. 

לסיכום, בעולם המודרני המדיות השונות הן אלו שאחראיות על דעת הקהל הכללית. כל אחד שמחפש איש מקצוע כלשהו, נוהג דבר ראשון לחפש עליו מידע באינטרנט. בדיוק בנקודה הזאת נכנס איש יחסי הציבור לפעולה, ודואג להפיץ ידיעות ומאמרים שונים המציגים את עורך הדין שהוא מייצג בצורה המקצועית והאיכותית ביותר. תמונה זו תוכיח לכל לקוח פוטנציאלי כי מדובר בעורך דין מנוסה ומקצועי, בעל הצלחות רבות בתחום.